Paczki świąteczne dla klientów

 

Tradycją stało się obdarowywanie kluczowych klientów podarunkami z okazji świąt. Przeważnie dotyczy to świąt Bożego Narodzenia, jednak i Wielkanoc bywa już okazja do przekazywania podarunków. Zwyczaj to nieco kosztowny, ale w przypadku dużych firm o sporym budżecie, to nie problem.

Duża paczka świąteczna dla klienta

duże paczki świąteczne dla klientówFirmy, które rozpoczęły obdarowywanie swoich klientów podarunkami z okazji świąt, odnotowały znaczną poprawę relacji biznesowych i pozabiznesowych po akcjach wysyłkowych. Począwszy od relacji sprzedażowych, aż po pozyskiwanie nowych klientów na zasadzie tak zwanej poczty pantoflowej. „Ci to muszą być dobrzy, skoro tak im się wiedzie, że rozdają duże paczki świąteczne dla klientów.. Z nimi lepiej grać, zaprzyjaźnić się, rozpocząć współpracę, to i my będziemy dostawać takie paczki”. Tak wygląda mechanizm myślenia w tym przypadku osób, które usłyszały od kogoś, kto taki podarunek dostał.  I tak naprawdę ma to na celu podtrzymanie dobrych relacji biznesowych i pozyskanie nowego klienta. Poza tym, że zwyczaj jest bardzo miły sprawia, że faktycznie rozrasta się grono kontrahentów na bazie mechanizmu opisanego powyżej. Zawartość takich pakietów bywa różna, z reguły jest to jednak standardowa oferta marketowa, którą wyróżnia zindywidualizowane opakowanie z elementami grafik firmowych, czasem tez gadżety firmowe, które podnoszą personalizację darczyńcy, ich użycie przypomina stale, kto jest naszym kontrahentem, dostawcą towarów czy usług.

Podarunek świąteczny w relacjach biznesowych jest miłym akcentem dla partnera czy kontrahenta. Nie musi być bardzo drogi, czasem starczy sam fakt obdarowania. Może byc to drobiazg w postaci pendrive’a lub długopisu z nadrukiem, choć czasem bywają to nawet cukierki owinięte w papierki z logotypem firmowym.