Poznajemy atuty outsourcingu

 

Mimo postępu technologicznego większość transakcji sprzedaży wciąż odbywa się tradycyjnym kanałem, w sklepach stacjonarnych. Dlatego planując wejście produktu na rynek i szybki zwrot z inwestycji, należy pamiętać o sprawdzonych narzędziach wsparcia sprzedaży. Jednym z nich jest sieć przedstawicieli handlowych. Czy warto decydować się na takie rozwiązanie i jaki jest jego koszt w porównaniu do możliwych do osiągnięcia zysków?

Zalety outsourcingu przedstawicieli handlowych

outsourcing przedstawicieli handlowychKoszty pracy przedstawicieli handlowych w przypadku projektów outsourcingowych można wyrazić w stawkach za wizytę, które są uzależnione od kategorii obsługiwanego sklepu, a także szczegółowego zakresu powierzonych zadań. Będzie on zależny od tego, czy obsługiwany jest sklep tradycyjny czy wielkopowierzchniowy. Takie działania pozwalają na trwałe oraz pozytywne budowanie relacji przez przedstawiciela handlowego z kierownikami sklepów czy poszczególnych działów. Czynnik ludzki ma w tym zakresie ogromne znaczenie i finalnie może się przekładać na finansowy sukces produktu. Warto zdecydować się na outsourcing przedstawicieli handlowych. Pierwsze trzy miesiące pracy takiego przedstawiciela to koncentracja na poukładaniu warsztatu pracy, tworzeniu optymalnej systematyki pracy, jak również analiza rynku czy sytuacji konkurencji. Ważne jest także budowanie trwałych relacji z kierownikami sklepów albo poszczególnych działów.

Efekty pracy przedstawicieli handlowych, które pozwalają zbilansować miesięczne koszty realizacji takiego projektu, zazwyczaj uzyskuje się po mniej więcej czterech miesiącach. Po tym okresie zaczynają się pojawiać zyski i w ciągu roku projekt powinien się zbilansować. Po tym czasie pojawiają się realne zyski dla klienta. Dlatego właśnie warto pamiętać, że taki outsourcing powinien być działaniem długoterminowym, a nie na miesiąc czy dwa.