Przewidywanie ceny stojaków reklamowych

Każdy, kto decyduje się na jakąkolwiek inwestycję i robi to z głową, zawsze sprawdza, jakie dany towar osiągał ceny w poprzednich latach. Jeśli chodzi o produkt, którym ja postanowiłem handlować, to akurat dało się mniej więcej przewidzieć, co w którą stronę pójdzie w najbliższej przyszłości.

Stojaki reklamowe nigdy nie miały większych wahań cenowych

stojaki reklamoweZwykle ich koszt zawsze oscylował wokół jednej wartości, która rzadko kiedy ulegała zmianie. Wiadomo było, że gdy podrożało paliwo, podrożał transport, a co za tym idzie – cena stojaków zwiększyła się. Gdy wzrosła średnia pensja w Polsce, koszt wytwarzania stojaków również poszedł nieco do góry. Gdy jednak nowe technologie wchodziły do Polski i zastępowały przestarzałe, stare maszyny, wówczas stojaki reklamowe taniały. Zgodnie z moimi przewidywaniami cena stojaków wkrótce miała pójść delikatnie w górę, dlatego też zdecydowałem się na zakup sporej ich ilości. Wiedziałem, że jeśli ich cena delikatnie wzrośnie, to zarobię sporo z powodu dużej liczby posiadanych sztuk tego towaru. Na szczęście nie pomyliłem się w swoich kalkulacjach – cena stojaków reklamowych poszła nieco w górę dokładnie tydzień po tym, jak zdecydowałem się na zakup. Oczywiście nie mogłem mieć pewności co do tego, jak dalej będzie zachowywać się rynek, dlatego też od razu sprzedałem stojaki reklamowe firmie, która akurat ich potrzebowała. Zysk nie był kosmiczny, ale na pewno była to dobra inwestycja, i znacznie lepiej było robić to, niż pozwalać, by pieniądze bezsensownie leżały na koncie.

Zastanawiałem się już nad kolejnymi inwestycjami, ale tymczasowo nic nie przychodziło mi do głowy. Zmysł do biznesu odziedziczyłem po moim dziadku, który przez całe swoje życie prowadził wielką fabrykę. Zawsze był dla mnie wzorem przedsiębiorczości.