Wpływ kreatyny na wyniki sportowe

 

Produkty na rynku suplementów sportowych obejmują od prostych białek serwatkowych po proszki, od złożonych pomp azotowych po kuszące kapsułki spalające tłuszcz. Nowe produkty zmieniają się z każdym dniem, a kreatyna jest jednym z nich. Chociaż istnieje wiele rodzajów suplementów, nie wszystkie produkty są warte zakupu.

Kreatyna jako środek wspomagający

wysokoprzyswajalny jabłczan kreatynySuplementy są jedynie rodzajem środka dopełniającego, który może jedynie wspomagać trening, dietę i regenerację, ale z pewnością nie zastępuje treningów i diety. Kreatyna jest kwasem organicznym zawierającym azot, który jest naturalnie obecny u zwierząt lub, po prostu, związkiem. Więc kreatyna jest związkiem, który istnieje w organizmie, a nie sztucznym hormonem lub sterydem. 95% kreatyny w ludzkim ciele znajduje się w mięśniach szkieletowych, a pozostałe 5% w mózgu, wątrobie, nerkach i jądrach. Całkowita zawartość kreatyny w organizmie jest osiągana przez ekstrakcję pokarmu i wydzielanie wątroby. Pokarmy o wysokiej wartości kreatyny obejmują różne rodzaje mięsa, zwłaszcza wołowiny. Kreatyna pomaga zwiększyć siłę i wytrzymałość.  Pomaga także poprawić wyniki sportowe i zwiększyć wagę i beztłuszczową masę ciała. Wysokoprzyswajalny jabłczan kreatyny ma pozytywny wpływ na zwiększanie masy mięśniowej. Zażywanie kreatyny może także poprawić funkcje poznawcze i pomaga zmniejszyć zmęczenie psychiczne i chronić nerwy. Dlatego kreatyna jest nie tylko dobra dla mięśni, ale także dobra dla mózgu.

Komórki potrzebują energii do pracy, ale ciało nie może produkować energii z powietrza, można ją uzyskiwać jedynie z pożywienia. Kiedy jedzenie dostaje się do organizmu, jest ono trawione w tłuszcz, białko i wodę węglową, z których każda zawiera pewną ilość energii. Komórki nie mogą bezpośrednio korzystać z tych energii, muszą najpierw zostać przekształcone w komórki, które można wykorzystać. I ta forma jest nazywana ATP, a kreatyna pomaga w jej produkcji.