Zawiesia pasowe i ich zastosowanie

Nie zwykle mocne pasy poliestrowe, których pętle zostały wzmocnione trwałym obszyciem. Wykazują niezwykłą odporność na temperaturę pracy – aż do 100 stopni. Pasy odporne są na wilgoć, oleje oraz smary. Tonaż zawiesia oznaczony jest odpowiednim kolorem i paskami. 

Charakterystyka zawiesi pasowych

 pasy zawiesiaSprawdzają się one wszędzie tam, gdzie istotna jest niewielka waga zawiesi oraz ich ogromna wytrzymałość. Ich zastosowanie jest niezwykle istotne przy ładunkach o podwyższonym ryzyku wystąpienia uszkodzeń mechanicznych. Kolor zawiesia jest informacją do jakiego obciążenia roboczego służy poszczególny pas: fioletowe odpowiednie są dla obciążenia do 1 tony, zielone wykorzystywane są do ładunków do 2 ton, żółte do 3 ton, szare do 4 ton, pomarańczowe do 5 ton. Montuje się je do haka żurawia, suwnicy lub dźwignicy. Wyróżniamy następujące pasy zawiesia: proste, wężowe, zakończone pętlami, ogniwami, ogniwami przechodnimi oraz hakami. Pasy składają się z: ogniw głównych (najprostsze oznaczone symbolem VW i kolejno bardziej skomplikowane), haków skracających występujących w dwóch rodzajach oraz zakończeń zawiesi o symbolach od KHSW. Przy obliczaniu wytrzymałości istotny jest kąt między ogniwem głównym a hakiem. Występują również pasy zawiesia o obwodzie zamkniętym, które przydatne są kiedy ładunek posiada jeden uchwyt zaczepowy lub nie ma go wcale i konieczne jest podwiązanie ładunku lub jego obwiązanie.

Produkt można kupić pojedynczo lub w paczkach. W zależności od zastosowanych zakończeń, materiału z których są wykonane, dopuszczalnego obciążenia ładunkowego oraz ilości pasów w paczce ceny wahają się od 16 zł do 2 000 zł. Najlepsze zawiesia pasowe są atestowane na co warto zwrócić uwagę podczas zakupu – spełniają również normy UE EN 1942-1:2000.